KÉP - KÉP - KÉP - SZÖVEG - 1
Képolvasás és szövegértés kapcsolatainak kérdése a vizuális nevelésbe
A képolvasás kezdete
-csecsemő korban
-kisgyemekkor-óvodás
A környezet megfigyelése - aprólékos (kavicsok, kövek, bogarak stb)
FONTOS
A gyermekkorban keletkező érzéseket, amelyeket a természeti jelenségek által élünk át, ott vetjük el azt a kicsi magocskát, amely az emberből mint művészet hajt ki
Természet nélkül nincs művészet, de mintha a természetet is művészet hatná át.
Ha a természet és a művészet egy nagy kör volna és mi ott állnánk a kettő érintkezési pontján, akkor onnan mind a kettőt mélyebben értjük.
Művészet -természet
Természethűség - művészet a természetből válik ki, elszakad tőle de vissza is tér hozzá, hogy a szabadságnak újra új értelmet adjon
Pont vonal sík (5) - természetben nem lelhető .... mondják ( úgy, ahogy a geometriában előfordul, valóságban nincs)
Pont... nincs kiterjedése
Vonalnak hossza van,
Síknak vastagsága
A természetben ami átváltozás, annak felel meg a művészetben az utánzás, latinul imitáció